1
باب دوّم
و در آن هفت فصل است.
فصل اوّل
و در آن، دو مقصد است
چون دانستى كه شخص بعد از تقصير، حلال مىشود از براى او، آنچه به احرام حرام شده بود، پس واجب مىشود بر او احرام از براى حج تمتّع؛
و وقت آن موسّع است اگر چه احوط عدم خروج از مكّه است[1] پيش از روز «ترويه».
و مضيّق مىشود وقتى كه تأخير احرام حج از آن وقت، موجب فوت وقوف به
[1]. بدون اضطرار اگر چه عالم به عدم فوت حج باشد؛ و اگر خارج شد، پس با رعايت حكمِ فصل بين عمرتين، احوط تجديد احرام عمره است در صورتى كه دخولش و رجوعش به مكّه در غير ماه خروج از آن باشد و مُحلّاً خارج شده باشد، نه با بقاء بر احرام حج. و مراد متن از «پيش از روز ترويه»، پيش از خروج بعد از احرام حج براى منى و عرفات براى اعمال حج است.